Sklep internetowy EKOSOPOT dostępny pod adresem internetowym www.ekosopot.pl, prowadzony jest przez Katarzynę Maliszewską prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) , NIP 585 111 56 22 REGON 220969529.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza oraz nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§2
Definicje
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 585 111 56 22 REGON 220969529.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Klient – podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.ekosopot.pl
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
§3
Kontakt
Adres do korespondencji Sprzedawcy EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska, ul. 3 maja 18 81-747 Sopot
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 64 1140 2004 0000 3902 76235758
§4
Zamówienie
Złożenie zamówienia przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta klienta bądź przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta klienta.
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych przez Klienta w formularzu rejestracji.
Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny, żądać usunięcia Konta klienta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
Złożenie zamówienia przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta klienta bądź przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta klienta.
Dokonując zamówienia wybrany przez Klienta towar należy dodać do koszyka w Sklepie oraz wybrać z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności.
Zamówienie zostaje złożone poprzez potwierdzenie jego treści i zaakceptowanie Regulaminu przez Klienta. Oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
Sprzedawca przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
§5
Płatność i dostawa
Wskazane w Sklepie ceny towarów są podane w polskich złotych oraz stanowią cenę brutto, z uwzględnieniem podatku VAT.
Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składają się cena produktu oraz koszty dostawy towaru.
Towary zakupione w Sklepie dostarczane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Ekosopot ul. 3 maja 18 81-747 Sopot
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
Za pośrednictwem platformy płatności online, obsługiwanej przez spółkę PayLane sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Norwida 4, kod pocztowy: 80–280, KRS: 0000227278
Za pobraniem, tj. w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronie Sklepu, w szczególności Sprzedawca informuje, iż wybór poszczególnych metod płatności jest związany z koniecznością dokonania opłaty za zamówienie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
Jeżeli dokonując zamówienia Klient dokonał jako wyboru płatności z góry, zamówienie winno zostać opłacone w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia.
§6
Realizacja
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w 2 dni robocze, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania zamówienia.
W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
§7
Odstąpienie od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail. Konsument może skorzystać również formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu.
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
Zwracany towar należy przesłać na adres: EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska ul. 3 maja 18 81-747 Sopot niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
W przypadku wystąpienia wady towaru kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny.
Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad.
Żądać usunięcia wady.
Złożenie reklamacji na podstawie rękojmi następuje na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska ul. 3 maja 18 81-747 Sopot
Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
Zastrzeżenia dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
§9
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§10
Dane osobowe
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera Polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§11
Postanowienia końcowe
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem.
Wszelkie spory zaistniałe pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie będącym Konsumentem rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.